aldertenerik.reismee.nl

LOMBOK; verhaal apart

Het einddoel is afgelopen zondag bereikt: LOMBOK. De zon schijnt, mooie blauwe lucht en een bungalow in een hotelcomplex bij het strand in Sengiggi. Dit is de badplaats van Lombok. Tot donderdag 12-2 blijven we hier. Naast ons hotel is een restaurantje aan het strand waar we bijna elke dag heerlijk hebben gegeten, geluierd en gekletst met andere gasten en de eigenaresse, Mimi. Er xzijn ontzettend veel reisbureaus op Lombok, waar we met een van hen een tocht hebben afgesproken over het eiland lansg watervallen, rijstvelden, oude dorpjes, etc. ONder andere bij Kuta geweest, de tegenhanger van Bali. Iniedergeval is naast strand en een enkele Australier niks te beleven op Kuta Lombok beach.

In Sengiggi krijgen we een soort Marokko-gevoel..... elke minuut valt een of andere persoon ons lastig met de vraag of we een auto willen huren, een motor willen huren, willen internetten, waar we kunnen pinnen. En dan de tientallen verkopers met kraaltjes, dvd's, shawls, etc etc. Echt vervelend dus. Aangezien er naast enkele wat oudere nederlanders er niemand is in Sengiggi, hopen ze dat wj van alles willen kopen. De restauranthouders vinden het ook vervelend melden ze. Het lieflijke van Lombok was er wel even vanaf. Op de andere eilanden hebben we dit nauwelijks meegemaakt.

Woensdag was de uitrustdag. De hele dag gezeten in het restaurantje van Mimi. De golven van de zee zijn te sterk vanwege het seizoen om lekker te kunnen zwemmen. Dus de hel;e dag gegeten, gedronken en gekletst. Onze laatste stranddag. Morgen gaan we naar Jakarta, waar we vrijdagavond laat instappen in de Emirates vlucht naar Dubai.

JA, Lombok; een mooi eiland. Heel veel Nederlanders hier (sommigen met eigen woning),. Mooie stranden, heerlijk gegeten!. Maar een klein smetje toch door de continue aandacht van verkopers (zelfs in Marokko is minder dan hier).

Edward

Tja, heel vervelend allemaal. Wat een roteiland zeg!!