aldertenerik.reismee.nl

MORGEN NAAR JAKARTA

Op dit moment zitten we in het hotel in Banda Aceh uit te kijken naar een mooie regenbui.

Morgen kunnen we dan eindelijk weg uit deze drukke stad die zeer veel luchtproblemen kan veroorzaken (gelukkig kan Erik over een week aan speciale medische gas ;) )

We zijn vandaag naarhet Kherkhof geweest. Een begraafplaats voor grotendeels Nederlandse slachttoffers uit de Aceh oorlog. Ook hier heeft de Tsunami flink huisgehouden (de Tsunami is volgens de beheerders van de begraafplaats 5 km de stad in gegaan). Op sommige plekken midden in de stad zie je nog een schip liggen. Bij ons hotel heeft toendertijd een schip op de parkeerplaats gelegen (foto hangt achter de receptie). Vreemd, maar het is net of de mensen er lichtelijk trots op zijn. Op de markt werd ons zelfs een DVD aangeboden, maar wij gaven te kennen aan dat we het naar vonden en dat we daarvoor hier niet kwamen.

Bij de haven is het erg vreemd, want als je zeg maar 2 kilometer voor de haven bent lijkt het net een soort sahara (alle bomen zijn weg en er staat bijna geen enkel huis meer).

Nou morgen dus naar Jakarta, omdat we vandaag helaas geen vlucht meer konden krijgen. We kijken op Jakarta waar onze reis verder naartoe gaat....wellicht Lombok of toch maar Yogyakarta.

Zometeen even uit eten met Amerikaanse vrienden bij een leuk visrestaurant (wellicht volgend jaar naar Chicago!! We hebben de uitnodiging binnen ;) )

Het is trouwens erg grappig hoeveel mensen je hier leert kennen. Op de markt b.v. hebben we een tijdje in gebrekkig taalgebruik gecommuniceerd met 2 Indonesische verkopers (gezellig was het wel).

Foto's kunnen we op dit moment niet plaatsen, omdat onze internetverbinding dat niet toe laat (zo wie zo zijn de verbindingen hier erg traag).

Nou tot hoor, zie en spreek ze,

Aldert en Erik

Miran

Vind het zo leuk om jullie blogs te lezen, zo herkenbaar..

De bevolking is trots dat jullie de tijd en de moeite nemen om een beetje interessant over te komen.. hahaha

Tja.. Lombok of Yogjakarta... zucht, ben blij dat je mij niet vraagt waar nu heen...

ALLEBEI!!!!!!!!!!

Eerst een volle dag Yogja en dan nog ff naar Lombok..... Have fun.. en genieten he.

Toedelssssssss

gerard en anneke

We zijn zeer benieuwd naar de foto's. Fijn dat jullie ons belden. Goede reis naar Java. Volgens ons is Lombok aan te bevelen.

Groeten van G en A.

Marthine

Hoi Erik en Aldert,

Leuk om jullie verhalen te lezen. Bovenal belangrijk dat jullie zo genieten.

Mijn zusje is nu op Ambon bij familie, heeft ook familie in Jakarta bezocht. Gewerkt in een weeshuis op Sulawesi en in Jakarta. Haar verdere planning weet ik nog niet, ze heeft nog ff, die komt half mei pas terug, kembali di Belanda.

Nou mensen van het goede leven, sampai ketemu.
Cium

Marthine